ஜღ♥MHDSYSTEM♥ღஜ

ஜღ♥MHDSYSTEM♥ღஜ

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 374
بازدید کل : 55725
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1


شناسایی سخت افزار های ویندوز

کارت‌های گرافیک با چیپ Nvidia اصلا نگران درایور برای کارت خود نباشند! با تعاملی که بین کمپانی Nvidia و Microsoft صورت گرفته (و کلاس بالایی که Microsoft برای Nvidia گذاشته) شما می‌توانید درایور چنین کارت‌هایی را از طریق آپدیت مایکروسافت به حجم 30 MB دانلود نمایید. به اعلام خود سایت Nvidia توجه نمایید. اگرچه همانند همیشه! درایور مایکروسافت برای اجرای بازی‌ها بدون مشکل نیست! اما اگر شما آخرین درایور کارت گرافیکتان را برای ویستا ندارید یا قصد بازی ندارید می‌توانید از همان نسخه مایکروسافت استفاده نمایید.

برنامه ها و ویندوز 7

تقریبا اکثر برنامه‌ها بر روی ویندوز 7 اجرا می‌شوند. بعضی از آنها هم که به درستی اجرا نمی‌شوند را می‌توان به روش‌هایی اجرا نمود. البته هستند برنامه هایی که به هیچ وجهی اکنون اجرا نمی‌شوند و در سایت‌شان هم اشاره شده که تا آمدن نسخه Release Candidate 1 از Windows 7 این OS را پشتیبانی نمی‌کنند!

به کمک دو روش زیر برنامه‌هایی که امکان اجرا شدن نداشتند را ممکن هست بتوانید اجرا نمایم:
1) قبل از نصب برنامه، بر روی فایل Setup.exe کلیک راست نمایید و از منو گزینه Run as Administrator را انتخاب نمایید.
2) پس از نصب برنامه، کلیک راست برروی فایل اجرایی یا Shortcut برنامه و انتخاب گزینه Run as Administrator.
3) پس از نصب برنامه، کلیک راست برروی فایل اجرایی یا Shortcut برنامه و انتخاب Properties و رفتن به تب Compatibility و انتخاب یک یا ترکیبی از گزینه‌های پنجره زیر.

فارسی نویسی در ویندوز 7

برای نوشتن فارسی در ویندوز 7 کافیست که به:Control PanelChange Keyboard or ...Keyboard and LanguageChange Keyboards...رفته و برروی کلید Add کلیک کرده و به قسمت PesianKeyboard رفته و تیک Persian را روشن نمایید. پس از این می‌توانید فارسی تایپ نمایید. اما بعضی از حروف کیبورد جابه‌جا می‌باشند. مثلا کلید پ به جای ژ رفته و جای آن را این علامت ÷ گرفته. همچنین نیم فاصله دیگر برروی Shift+Z نیست و ... برای رفع این مشکل خوشبختانه برنامه Keyboard Layout Manager نسخه 2.92 در ویندوز 7 کار می‌کند.

محیط ویندوز 7 به روایت تصویر

اولین چیز‌هایی که توجه یک کاربر XP حتی Vista را به خود جلب می‌کرد تفاوت Taskbar آن بود! تا جایی که در یکی از سایت‌ها یکی از کاربران حرفه‌ای Mac در مقاله‌ای توانایی‌ها و قدرت این taskbar جدید ویندوز 7 را با Taskbar زیبا و قدرتمند Mac مقایسه نموده بود و توانایی و قدرت Taskbar ویندوز را ستایش نموده‌ بود! (آخه اون‌ها خیلی نصبت به Mac تعصبی هستند!!) اولین نکته در Taskbar جدید، حذف Quick Lunch و Task Manager از Taskbar و ادغام بسیار هوشمندانه هر دوی آنها در هم و اضافه نمودن خاصیت Group similar taskbar buttons به آنها به علاوه چند توانایی زیباتر و بسیار مفید که جای آن در XP خیلی خیلی خالی بود و همواره نبود آن مشکلی برای من بود! (در ادامه خواهم گفت!)

به شکل پیش فرض 3 عدد Shortcut برروی Taskbar قرار داده شده است که به غیر از Start Menu عبارتند از:

Internet Explorer 8 beta و Windows Media Player 11 را که همه می‌شناسند اما Library دیگر چیست!؟ این همان چیزی است که از زمان XP غیبتش به شکلی احساس می‌شد. در ادامه نکات مثبت آن را عرض خواهم نمود.

خوب حالا این آیکن‌ها چه فرق و وانایی‌هایی نسبت به Quick Lunch دارند. در حالت عادی این آیکون‌ها به شکل صاف (Flat) بوده ولی اگر روی آنها کلیک نمایید به شکل برجسته در آمده و پنجره آنها باز می‌شود. ولی با اجرا شدن برنامه‌شان نام برنامه در Task manager به نمایش در نخواهد آمد!؟ اگر شما نشانگر موش خود را برروی آیکن برنامه ببرید می‌توانید thumbnail پنجره یا پنجره‌های باز آن برنامه را مشاهده نمایید. حالا اگر مثلا 4 تا پنجره از IE را باز نمایید Thumbnail همه آنها بالای سر همان یک آیکن IE قرار می‌گیرند. به این شکل در حجم Taskbar صرفه جویی می‌شود. البته می‌توان با تنظیمات Taskbar نام هر برنامه را کتار آیکنش قرار داد یا حتا به حالت XP تغییر شکل داد.

همچنین اگر شما هر پنجره‌ای از Windows Explorer را باز نمایید همانند Computer یا پارتیشن‌ها و ... Thumbnail آنها در بالای آیکن Library قرار می‌گیرد. اما نکته مثبتی که قبلا به آن اشاره نمودم در این نسخه ویندوز این هست که، از این پس Dialog Box ها هم در Taskbar و در مجموعه بالای سر آیکن Library به نمایش در خواند آمد. در حالی که قبلا ما نمی‌توانستیم آنها را در Taskbar ببینیم و اگر به پشت پنجره‌ها رفته بودند باید همه یا تعدادی از آنها را Minimize می‌کردیم تا به آنها برسیم.

از کاربرد‌های دیگر Taskbar جدید، فرض کنیم چندین پنجره باز هستند و پنجره مورد نظر ما در زیر آنها قرار دارد. حالا می‌خواهیم به آن نگاهی انداخته ولی نمی‌خواهیم آن را به جلو بیاوریم، کافیست برروی آیکن گروه آن در Taskbar رفته و با به نمایش در آمدن Thumbnailهای آن آیکن، نشانگر موش را روی Thumbnail آن برنامه برده. با اینکار همه پنجره ها به شکل شیشه‌ای در آمده و فقط پنجره اصلی نمایش داده می‌شود ولی جای آن تغییر نمی‌یابد.

همچنین با Right Click نمودن برروی آیکن‌ها می‌توانید Recent Opening files های آن را مشاهده نمایید:


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ


نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to mhdsystem.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com